Toimitus- ja palautusehdot

Voit tutustua tilaamiisi tuotteisiin ja varmistua kaikessa rauhassa, että ne ovat sinulle mieleisiä ja sopivia. Tuotteiden toimitusaika on pääsääntöisesti 3-7 vrk. Tuotekohtaiset poikkeamat ovat mahdollisia. Ellei tuote vastaa odotuksiasi, voit palauttaa tai vaihtaa sen 14 päivän kuluessa vastaanottamisesta. Huomioithan, että tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa.

Kotona käyneitä sinetöityjä tuotteita ei voi vaihtaa eikä palauttaa, edes avaamattomina. Näitä ovat esim. sinetöidyissä (suljetuissa) muovipakkauksissa olevat tuotteet, hygieniatuotteet, voiteet, rintakumit sekä -suojat, imusuppilot, tutit ja pullosarjat.

Tilaukset toimitetaan valintasi mukaisesti joko ilmoittamaasi toimitusosoitetta lähimpään postiin, valitsemaasi pakettiautomaattiin tai kotiovelle. Postiin/pakettiautomaattiin tilauttujen pakettien saapumisilmoitus lähetetään pääsääntöisesti teksiviestinä ja/tai sähköpostitse.

HUOM! Mikäli tilaaja on muu kuin luonnollinen henkilö (esim. yritys tai yhteisö), noudatetaan kaupankäynnissä kauppalakia.


Vaihto- ja palautusoikeus

Sinulla on 14 päivää aikaa tehdä ostopäätös. Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit vaihtaa tai palauttaa sen 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Muista noudattaa asiaa koskevia ohjeita.

Kotona käyneiden sinetöityjen tuotteiden osalta vaihto- ja palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia. Näitä ovat esim. kontinenssi- ja hygieniatuotteet, voiteet sekä muut suljetuissa muovipakkauksissa olevat tuotteet.

Tutit, tuttipullot, pullosarjat ja niiden osat sekä rintakumit ja -suojat ovat hygieniatuotteita, joita ei voi palauttaa. Tuotteet eivät ole enää myyntikelpoisia sen jälkeen, kun ne ovat käyneet kotona.

Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen pitää olla myyntikuntoinen. Kaikkien osian pitää olla mukana niiden omassa alkuperäisessä pakkauksessa. Pakkausten täytyy olla ehjiä eikä tuotteen pakkaukseen saa kiinnittää teippejä eikä osoitetarroja.

Tuotteen noutamatta jättäminen tai vastaanottamisesta kieltäytyminen ei ole tuotteen palauttamista. Tuotteen saa palauttaa vain alla olevien ohjeiden mukaisesti.

Näin palautat tai vaihdat tuotteen

1. Vastaanota tuote ja tarkasta, että pakkaus on kunnossa. Mikäli pakkaus on rikki, tee siitä reklamaatio kuljettajalle tai noutopaikkaan. Reklamoimalla vastaanoton yhteydessä voit osoittaa, että mahdollinen rikkoutuminen on syntynyt kuljetuksen aikana.

Lähetetty tuote tulee ottaa vastaan, vaikka olisit perunut tilauksen tai tiedät, ettet halua sitä. Mikäli et ota tuotetta vastaan, et voi palauttaa sitä ohjeiden mukaisesti.

2. Palautettavan tuoteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa. Muistathan palauttaa kaikki osat (myös käyttöohjeet ja kaupanpäälliset).

3. Toimituskuluista (myös kotiinkuljetus) hyvitetään toimituskulu postitoimipaikkaan tai sitä edullisempi toteutunut toimituskulu. Mikäli asiakas pitää osan toimitetuista tuotteista, toimituskuluja ei hyvitetä.

Mikäli olet noutanut tuotteen ilman toimituskuluja, tuote pitää palauttaa omakustanteisesti.

4. Tulosta ja täytä kohdassa 5. oleva palautusilmoitus ja liitä se pakettiin. Tilinumerosi nopeuttaa rahanpalautuksen käsittelyä. Vaihtaessasi tuotteen toiseen, täytä palautusilmoituksen "vaihdan tilalle" -osio.

5.VAIHTO- JA PALAUTUSILMOITUS (PDF)

6. Palautusosoite: Medi10 / Idealogistics Oy, Ainontie 5 D-ovi, 01630 Vantaa

(Asiakaspalautusnumero 643801)

Postitse tilattujen tuotteiden palauttaminen on maksutonta, kun palautat tuotteen postin asiointipisteestä. Muista sanoa, että kyseessä on asiakaspalautus.

Tuotetta ei saa palauttaa muulla tavalla. Vastaanottamisesta kieltäytyminen tai noutamatta jättäminen ei ole tuotteen palauttamista. Asiakas vastaa kaikista palautukseen liittyvistä kuluista, jos palautusta ei tehdä ohjeen mukaisesti.

7. Pyydä postista kuitti lähettämästäsi tuotteesta ja säilytä sitä vähintään 3 kuukautta. Kuitti on tosite tuotteen palauttamisesta.

Huomioithan, että sinetöityjen tuotteiden osalta vaihto- ja palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia. Sinetöityjä tuotteita ovat esimerkiksi kontinenssi- ja hygieniatuotteet, voiteet sekä muut suljetuissa muovipakkauksissa olevat tuotteet.

8. Mikäli sinulla on kysyttävää vaihdosta, palautuksesta tai kaupan perumisesta, ota yhteyttä hyvissä ajoin ennen palautusajan päättymistä.